اخبار

افتتاح مرکز نوآوری و صنایع خلاق توان‌بخشی ۲۳مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری انجمن ندای معلولین ایران  به نقل از خبرگزاری مهر و…. مرکز نوآوری و صنایع خلاق توان‌بخشی با هدف توسعه محصولات و خدمات حوزه توانبخشی و با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، این مرکز صبح امروز، همزمان با روز جهانی عصای سفید با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در دانشکده علوم توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران به بهره‌برداری رسید.   این مرکز نوآوری و صنایع خلاق با هدف توسعه صنایع توان‌بخشی و بر اساس تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی ایران که در شهریورماه ۱۴۰۰ منعقد شده بود راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نهایت با قدردانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری و خیرین برای راه اندازی مرکز جامع فناوری و نوآوری در توانبخشی و سالن همایش دکتر کنزی خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد جمعیت ایران دچار معلولیت‌های خفیف و شدید هستند که جمعیتی بالغ بر ۱۲ میلیون نفر می‌شود که امیدواریم راه‌اندازی چنین مراکز نوآوری به کاهش آمار معلولیت‌ها کمک کند. دانشکده توانبخشی در ۵ سال اخیر رتبه نخست ایران بوده است

در ادامه این نشست دکتر اسماعیل ابراهیمی تکامجانی رئیس دانشکده توانبخشی عنوان کرد: ۵۰ سال از تاسیس دانشکده توانبخشی می‌گذرد و هم اکنون این دانشکده در رتبه نخست کشور قرار دارد و همه رشته‌های توانبخشی نیز در این دانشکده آموزش داده می‌شود. این دانشکده همیشه سعی کرده که در اوج خدمت بوده و بهترین فارغ التحصیلان و اساتید رشته توانبخشی برای این دانشکده بوده که تعداد قابل توجه ای از آنان نیز مسئولیت‌های مهم در کشور دارند.

وی با تشریح توضیحاتی برای راه اندازی نخستین مرکز جامع فناوری و نوآوری در توانبخشی که در ساختمان قدیمی دانشکده توانبخشی ساخته شده است، ادامه داد: ساخت این مرکز در دوره مدیریت دکتر سورنا ستاری معاون پیشین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شروع شد که خوشبختانه همزمان با روز عصای سفید و پنجاهمین سالروز تاسیس دانشکده توانبخشی؛ افتتاح آن محقق شد.

ابراهیمی همچنین به راه اندازی   سالن همایش دکتر کنزی   با حمایت خیرین پرداخت و خاطرنشان کرد: دانشکده توانبخشی در طول ۵ سال گذشته در جایگاه نخست کشور بوده و این جایگاه دانشکده در کسب رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی ایران در جایگاه علم سنجی از سوی وزارت بهداشت نیز موثر بوده است.
انجمن ندای معلولین ایران

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا