اخبار

سومین جشنواره بین المللی همام. با آثار هنری افراد دارای معلولیت افتتاح گردید

پایگاه خبری انجمن ندای معلولین ایران به نقل از :   خبرگزاری علم و فناوری آنا، و خبرگزاری فارس    «سومین جشنواره بین المللی همام»  عصر امروز(پنجشنبه یازدهم آبان ماه)با حضورمحمدرضا فرزین مدیرعامل بانک مرکزی و اجرای حسین رفیعی با حضور مسئولان فرهنگی و هنری، برخی هنرمندان و هنرمندان دارای معلولیت شرکت کننده در جشنواره یازدهم آبان ماه در فرهنگستان هنر افتتاح شد.

در ادامه از تمبر یادبود جشنواره رونمایی شد و هنرمندان و مسئولان به بازدید از نمایشگاه پرداختند. فرهنگستان هنر میزبان آثار این جشنواره در بخش‌های مختلف شده است. در این مراسم مدیرعامل بانک مرکزی طی صحبت‌هایی عنوان کرد که بانک مرکزی حمایت های لازم را از فعالیت های فرهنگی و هنر ی ارائه می دهد . محمدرضا مشهدی دبیر جشنواره بین المللی همام در جمع خبرنگاران به جزئیات این جشنواره اشاره کرد و گفت: در این جشنواره ۱۱ کشور شامل صربستان، مجازستان، عمان، هند، قزاقزستان بنگلادش مالزی به آیت جشنواره آثار ارسال کرده‌اند. وی افزود: امسال اولین دوره ای است که جشنواره همام به صورت بین المللی برگزار می شود.  دبیر جشنواره بین المللی همام ادامه داد: جشنواره همام پیشتر در سال های ۹۸، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ برگزار شده است.

وی درباره آثار ارسال شده به جشنواره گفت: ۱۳۰۰ هنرمند آثار خود را در شورای انتخاب برگزیده و به هیات داوران ارجاع شده است.

در هیات داوران ۷۰۰ هنرمند  دارای معلولیت در بخش رقابتی و غیررقابتی شرکت کرده اند‌. وی تاکید کرد: وجه تمایز بخش رقابتی و غیررقابتی مطابق اعلام شورای عالی سیاست گذاری، مکتوب در فراخوان خلاقیت و نوآوری است. مشهدی به استان‌های فعال در این جشنواره اشاره و عنوان کرد: بیشترین آثار مجاز استان های خراسان رضوی، کرمان، تهران و یزد و اصفهان است. ۲۷ استان در نمایشگاه بین المللی همام حضور دارند‌ اما از ۳۱ استان آثار مختلفی را دریافت کرده ایم .

لازم به ذکر است که این مراسم حاشیه هایی هم داشت که تدابیر لازم برای تردد ورفاه حال هنرمندان دارای معلولیت  دیده نشده بود

انجمن ندای معلولین ایران

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا