برگزاری همایش یادبود قربانیان سوانح رانندگی
  • مقدمه

    مقدمه

    سپاس خداوندگاری را که عاملیت برتری انسانها را به یکدیگر تقوا و پرهیزگاری می داند و هرگاه بخوانیمش اجابت میکند و هرگاه در پی خلوتی باشیم ، بی هیچ واسطه ای در حضورش هستیم و همواره برآورنده خواسته های ماست.از آنجائیکه حرکت، لازمه پویائی زندگی انسان ها است برآن باوریم که ...

    ادامه...

  • نظرسنجی

    از بازدیدکنندگان گرامی درخواست می شود با مطالعه متن پيشنهادي منشور حقوق معلولين جسمي – حركتي و حسي نظرات خود را تا تاریخ 15 اسفند 92 به آدرس ایمیل info@iranianhna.ir ارسال نمایند.
    با تشـــکر روابط عمومی انجمن ندای معلولین ایران

    جهت مطالعه متن این قسمت را کلیک نمایید.
  • آخرین اخبار

  • پــــرداخت کــمــک های نــــقــــدی

  • تاریخ و ساعت

  • عضویت

  • دعوت به مقاله نویسی

    انجمن نداي معلولين ايران از علاقه مندان به مقاله نويسي دعوت به عمل مي آورد تا مقالات علمي خود را در زمينه هاي مرتبط با معلولين به آدرس ايميل info@iranianhna.ir جهت درج در سايت ارسال نمايند.

    با تشکر ، مديريت سايت
    انجمن نداي معلولين ايران
  • سخن روز

  • خاطره نویسی

  • ورود به بخش ایمیل سایت

  • پخش آنلاین موزیک

  • انتقادات و پیشنهادات

  • آمار بازدید

    تعداد کل مطالب : 489
    بازدید امروز : 104
    بازدید دیروز : 204
    ورودی گوگل امروز : 0
    افراد آنلاین : 3
    بازدید کل : 431139
  • DSC03811

    به گزارش پایگاه خبری انجمن ندای معلولین ایران همایش یادبود قربانیان سوانح رانندگی صبح روز سیزدهم مهر ماه با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و تعدادی از معلولین سوانح رانندگی در محل دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.

    DSC03803

    ۱۳

    سردار تقی مهری در همایش یادبود قربانیان حوادث ترافیکی که سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: از سال ۷۷ نخستین آمارهای رسمی از جانباختگان حوادث ترافیکی در کشور جمع‌آوری شد. آمارهایی که نشان می‌دهد از این سال تا پایان سال گذشته، ۴۵۹ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خودر ا از دست داده‌اند. وی با بیان اینکه طی این مدت ۴.۵ میلیون نفر زخمی شدند، گفت: از حدود یک دهه پیش با اقداماتی که پلیس راهور انجام داد خوشبختانه توانستیم روند افزایش قربانیان حوادث رانندگی را متوقف کرده و علی رغم افزایش تعداد خودروها در هر سال اما تعداد قربانیان در این یک دهه نسبت به سال قبل کاهش یافت. مهری با بیان اینکه همین تعداد قربانی نیز از نظر ما زیاد است، گفت: روزانه حدود ۴۳ نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند که باید با اقدامات مختلف همین آمار نیز کاهش پیدا کند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب که باید کیفیت رانندگی بهبود یابد و صلاحیت رانندگان سخت‌گیرانه‌تر بررسی شود، گفت: خود من قربانی تصادف هستم و فرزندم را از دست دادم.

    دکتر علی ربیعی در همایش یادبود قربانیان سوانح رانندگی اظهارداشت: در مطالعاتی که انجام داده‌ام به این رسیده‌ام که عامل انسانی مهمترین عامل تصادف است، البته همه جا عامل انسانی موثر است، اما ضریب‌های مختلفی دارد و باید گفت در کشور ما ضریب بروز حوادث به واسطه عامل انسانی بالاتر است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: رنجی که جامعه ما می‌برد از بی‌کیفیتی است و خیلی از کارها بی‌کیفیت صورت می‌گیرد؛ خودرو را که برای تعمیر می‌بریم مطمئن نیستیم که درست تعمیر شود، درس که می‌دهیم و درس که می‌گیریم و کسی را که می‌آوریم که کاری انجام دهد و … رانندگی هم همینگونه است. راننده یک مفهوم است و یک پدر، یک مادر و یک فرزند هم می‌تواند راننده باشد.

    دکتر ربیعی، خود رانندگی را به مفهوم رانندگی مستقل دانست و گفت: ما در مورد کیفیت راننده دچار مشکل هستیم، چه در خصوص فرهنگ، اخلاق و مهارت آن، باید آن کسی که رانندگی می‌کند صلاحیت رانندگی داشته باشد و باید قواعد صنفی قوی برای آنها که شغل رانندگی دارند قرار دهیم و نیروی انتظامی و راهور سخت‌گیری بیشتری برای رانندگان داشته باشند.

    وی به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و افزود: آیا اگر امروز کسی از زندان آزاد شود می‌تواند به سر کار برود، این فرد باید اول برای کار خود گواهی سوء پیشینه ببرد، حالا شما بگویید آیا ما برای کسانی که می‌خواهند راننده شوند نیز قواعد داریم؟ برای افرادی که می‌خواهند گواهینامه بگیرند حداقل ۲-۳ سال قبل باید یکسری آموزش داشته باشیم و پیش از دادن گواهینامه باید برنامه‌ریزی کنیم برای پیشارانندگی چرا که افراد زیادی در جامعه تمایل به دریافت گواهینامه دارند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود به کیفیت راننده پرداخت و گفت: باید راننده را با کیفیت‌تر کنیم و در دادن صلاحیت رانندگی به یک فرد در یک بسته سیاستی مناسب بیشتر کار کنیم.

    دکتر ربیعی به ساختار حمل و نقل پرداخت و گفت: ما خط‌کشی داریم، شبکه حمل و نقل داریم، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی داریم  اما ساختار حمل و نقل ما سیگنال بی‌نظمی می‌دهد که باید در این زمینه مطالعات و کارهای لازم انجام شود.

    وی تصریح کرد: بعد اجتماعی تصادفات مسئله دیگری است و پیشنهاد می‌کنم که حدود ۵۰ هزار تصادف را به جامعه شناسان بدهند تا آن را بررسی کنند تا ببینیم که چه آدم‌هایی با چه آموزش‌هایی تصادف کرده‌اند، چه گروه سنی با چه سابقه‌ای در بروز تصادفات نقش داشته‌اند و چه عواملی منجر به تصادف شده‌اند؛ تحلیل اجتماعی در مورد رفتار رانندگی برای پیشگیری از تصادفات نیاز است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این مطلب که میزان مسافرت‌ها ۵ برابر شده و تصادفات کاهش داشته و این نشان از زحمات پلیس راهور در این زمینه است، گفت: ما نیاز به دانش بیشتر در خصوص تصادفات داریم که بخشی از آن در مورد راننده و صلاحیت آن است.

    وی با بیان این مطلب که تصادفات پیامد اجتماعی دارد، اعلام کرد: ۲۳ درصد متوفیان تصادفات زن و ۷۷ درصد مرد هستند؛ میانگین سنی ۳۸ سال است و باید گفت بخشی از زنان سرپرست خانوار ما به واسطه تصادفات سرپرست خود را از دست داده‌اند.

    دکتر ربیعی تصریح کرد: ۲۱ هزار و ۴۴۶ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی است که ۴۳ درصد آنها ناشی از تصادفات رانندگی هستند.

    وی در ادامه صحبت‌های خود به هزینه و پیامد اجتماعی وجود زنان سرپرست خانوار، فرزندان یتیم و مصدومان و معلولان ضایعه نخاعی پرداخت و گفت: ما ناگزیر هستیم که رابطه معناداری بین بیمه و خودرو برقرار کنیم، ما بدنه خودرو را بیمه می‌کنیم در حالیکه باید رابطه‌ای بین رانندگی پرریسک برقرار شود و سختگیری لازم در این زمینه برقرار شود و در تمدید گواهینامه رانندگان پُر ریسک محرومیت اساسی اعمال کنیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توصیه کرد که در مورد بحث‌های امروز باید بیشتر گفتمان کنیم، باید برای داشته‌هایمان بهتر رانندگی کنیم و در رسانه‌ها در خصوص تصادف و پیامدهای آن بیشتر بنویسیم.

    ربیعی با اعلام این مطلب که خود من قربانی تصادف رانندگی هستم، خاطرنشان کرد: داغ تصادف همواره با من حرکت می‌کند، وقتی صدای آژیر می‌آید دعا می‌کنم که برای کسی اتفاق بدی نیفتد.

    روابط عمومی انجمن ندای معلولین ایران

    نویسنده: مدیریت | | بدون نظر »